Skip to content

Gør sikker kommunikation til en prioritet

4 år ago

438 words

I moderne tid udvikles måden, hvorpå vi kommunikerer med hinanden, i en voldsom fart. Det meste af vores private, offentlige og virksomhedsrelaterede kommunikation foregår nu på diverse platforme og gennem e-mail.

Det er en udvikling, som har skabt globale muligheder for virksomheder, og som samler vores spredte privatliv på en meget nem måde. Det er nemt at komme i kontakt med kærester, selvom man er i et langdistanceforhold, sende billeder fra sin ferie eller skabe nye samarbejder i ens virksomhed.

I takt med at det er blevet nemmere at kommunikere, er vi også blevet mere klar over, hvilke dele af vores informationer, vi gerne vil værne om. Derfor er det fordelagtigt for private såvel som virksomheder at garantere samarbejdspartnere, medarbejdere og en selv en sikker mail.

Vi deler mange oplysninger, når vi kommunikerer over mail, og særligt for virksomheder. Virksomheder deler følsomme oplysninger både internt, eksternt og med de offentlige institutioner. Hvis I som virksomhed også ønsker at sikre jeres informationer fra mails, så er dette en løsning til jer.

Én ekstra knap er alt der skal til

Med sikker mail er det eneste jeres medarbejdere skal være opmærksomme på, når de mailer, én ekstra knap, hvor der står ”send sikkert”. Denne knap kan I finde i Outlook, når I har valgt denne service.

I skal derfor ikke længere sidde og fedte med medarbejder- eller virksomhedscertifikater, for dette håndterer denne sikker mailløsning også.

Det som servicen i virkeligheden gør er, at den krypterer og signerer jeres mail iht. Datatilsynets krav. Det betyder blot, at hvis din mail ikke ender det rigtige sted, vil den være ulæselig.

Yderligere vil I må mulighed for at modtage fri telefonisk og mailsupport, få en personaliseret løsning ex med eget logo, tekst eller lignende, og så er antallet af mails selvfølgelig ubegrænset.

I vil selvfølgelig kunne følge med fra sidelinjen og stille spørgsmål, når servicen etablerer jeres nye mailløsning.

Der er forskellige løsninger at vælge imellem alt efter, hvad jeres behov er. Undersøg hvilken mulighed der passer bedst til jer som virksomhed, som privat eller som offentlig.

Hvis I allerede bruger tid på manuelt at tømme og fordele jeres postkasse i virk.dk, så kan en anden løsning også frigive tid og ressourcer ved at udlicitere denne opgave. Ved at bruge sikker mail vil I automatisk kunne modtage og dele jeres post fra virk.dk.

Bliv klogere på mailløsningen allerede i dag.