Skip to content

Sørg for at dine mailkorrespondancer er beskyttet

3 år ago

504 words

I dag bruger langt de fleste virksomheder og offentlige myndigheder Microsoft Outlook til at optimere arbejdsgangene. Outlook formår at samle alle de processer, som man i virksomheder bruger på daglig basis. I Microsoft Outlook kan du både tilgå dine opgaver, planlægge og se dine meddelelser på ét sted.

Det er altså et sted, hvor mange af en virksomheds nødvendige processer foregår, og det er derfor vigtigt, at der er styr på sikkerheden omkring. Det er særligt vigtigt, eftersom alle arbejdspladser – offentlige såvel som private – arbejder med og sender fortrolige og personfølsomme oplysninger.

Som virksomhed og myndighed skal man kunne garantere ens medarbejdere og kollegaer, at der styr på beskyttelse af persondata. Det er samtidigt fordelagtigt, at man nemt kan holde sine egne ting, planer og meddelelser private, som de var ment.

Derfor kan I nemt investere i sikker mail outlook, som er en gratis krypteringsmulighed understøttet af Outlook. At kryptere en mail vil sige, at mailen omsættes fra almindelig læsbar tekst til en krypteret version, der er ulæselig. Modtageren har en privat nøgle, som lader dem dekryptere meddelelsen og læse den.

I har to krypteringsmuligheder, som er understøttet af Outlook specifikt iht. sikker mail. Den ene mulighed kræver, at både afsender og modtager skal benytte et program, som understøtter denne kryptering. Du skal derfor tilføje et signeringscertifikat til din nøglerække, og så kan du derefter konfigurere det i Outlook.

Den anden mulighed kræver kun, at afsenderen skal have denne meddelelseskryptering, som allerede er inkluderet i Office 365 Enterprise E3-licens. Det er derfor en nem mulighed for dig, der allerede har denne Office-pakke og som ikke kan garantere at alle dine modtagere også har en krypteringsmulighed.

Hvordan virker krypteringen i Outlook?

Egentlig fungerer det blot således, at du via en tunnelkryptering er sikret, at alle mails i Outlook mellem en modtager og en afsender vil blive sendt som krypteret e-mails. Det eneste nye er én ekstra knap i Outlook, så du aktivt foretager valget om at sende sikkert.

Udover beskyttelsen og krypteringen af dine mails tilbydes denne også, at du kan sende en mail direkte til en medarbejde i en anden organisation, og derfor ikke skal igennem de traditionelle afdelingspostkasser.

Produktløsningen er derfor både simpel og effektiv; I skal blot forholde jer til den ekstra knap, hvorpå der står ”Send sikkert”. I skal altså ikke skøjte rundt i diverse indstillinger, virksomhedscertifikater osv. Det klarer servicen for jer.

Hvis I ønsker at undersøge denne krypteringsmulighed, så kan I booke en demo, hvor I kan opleve, hvordan det fungerer i praksis. Der kan I også gå på opdagelse i de muligheder og funktioner, som kommer med i pakken.

Undersøg muligheden for at få sikker mail-systemet sat op i jeres virksomhed, så I kan øge trygheden og garantien blandt jer selv, jeres medarbejdere og kunder. Prøv en demo allerede i dag.